Spilaften i Hjarbæk Havkajakklub

En gruppe på 6 personer er havnet midt ude i Limfjorden, 6 km nord for Fur, 4 km vest for Livø. Vinden, der kommer fra sydøst, er taget til i styrke, så den er nu på 10 m/s. Er det muligt at nå til Livø eller er det spil af kræfter at prøve? Skal vi danne flåde og lade os føre med vinden?

En anden gruppe er nu gået i land på Fur, en af deltagerne er meget afkølet og ryster af kulde - kan de fortsætte turen eller?

Hjarbæk Havkajakklub holder spilaften og vi er 17 der afprøver det nye "På Dybt Vand” spil. Snakken går lystigt i de tre grupper. Alle grupper har valgt at starte med kortet over Limfjorden - det er dejligt kendt farvand og de er nu i gang med at løse hændelser.

Jeg har kort præsenteret alle for spilæskens indhold og forklaret hvordan det kan spilles.

De færrest i klubben ror om vinteren, så vi undlader at bruge vejrkortene og aftaler at hvis vindstyrken på Beaufort skalaen er for voldsom - så angiver terningens øjne vindstyrken i m/s.

Grupperne spiller med de deltagere, der sidder om bordet. 

Formålet med aftenen er et socialt vinterarrangement hvor klubbens medlemmer kan mødes til hygge og gode snakke og måske finder vi nogle ideer til noget der skal øves når vi kommer til foråret.

Jeg brugte ca. 15 min på at forklare spillet og opdele i grupper, derefter spillede vi ca. 5 kvarter. Vi kunne godt have spillet i længere tid - men der var også andet på programmet.

Gode råd: 

Vi er max 6 personer i hver gruppe

Det kan være nødvendigt at “hjælpe” en gruppe til at komme videre - så de ikke bruger hele aftenen med at diskutere én hændelse.

Hvis gruppen støder på en hændelse / problem som de ikke ved hvordan de skal løse eller er meget uenige om kan de lægge den til side og så tager vi en fælles snak hvor de andre grupper kan byde ind med løsninger..

En gruppe sad med en hændelse hvor de vurderede at der ville være stor forskel på om det skete i starten af turen eller sidst på dage hvor alle er ved at være trætte - jeg bad dem drøfte en løsning på begge situationer.

Det blev en super god aften og der var stor begejstring - alle synes det var rigtig sjovt at spille.

- Har I planlagt en spilleaften i din klub?



0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!